Dochodzenie do dobrej kondycji po porodzie trwa ok. sześciu tygodni. W tym okresie musisz być pod kontrolą lekarza ginekologa i położnej. Bardzo dobrze jest jeżeli w tym okresie twój mężczyzna może wziąć urlop i zostać w domku aby pomóc ci opiekować się waszym oseskiem oraz zająć się tobą. Do pomocy można też zaangażować babcię niemowlęcia czy kogokolwiek z bliskich ci osób, bo każda pomoc w tym dość ciężkim czasie jest na wagę złota!

dziecko

Autor: Audrey Xavier Brulu
Źródło: http://www.flickr.com
Jeśli po powrocie ze szpitala zostały ci jakiekolwiek poporodowe podkłady dla mamy mogą ci się one przydać w domu, bowiem możesz mieć jeszcze dość duże krwawienia. Po upływie kilku dni powinny wystarczyć normalne podpaski. Zobacz poduszki dla kobiet karmiących. Karmienie malucha piersią, bez wątpienia jest tu czynnikiem pożądanym, przyśpieszającym powrót do siebie, ponieważ podczas gdy noworodek ssie pierś matczyna macica o wiele szybciej powraca do rozmiarów sprzed ciąży.

Na rynku możemy kupić dużą ilość rzeczy które to – czasami trudne na początku – karmienie mogą ogromnie ułatwić. Są to dla przykładu: osłonki na piersi, odciągacze pokarmu, poduszki do karmienia, wkładki do biustonosza, biustonosze odpinane na czas karmienia, bluzki do karmienia a nawet wygodne fotele dla karmiącej kobiety (niezbędne osłonki).

dziecko

Autor: iStock
Źródło: iStock

Ćwiczenia fizyczne młoda mama może zacząć już na drugi dzień po porodzie a w przypadku cesarskiego cięcia – już tydzień po nim. Zacząć można od niezbyt forsownych ćwiczeń, bezpiecznie ćwiczyć można mięśnie Kegla albo mięśnie stóp. Po upływie trzech tygodni od porodu można zacząć ćwiczyć brzuch. Po okresie połogu można pływać a także rozpocząć intensywną gimnastykę. Jeśli kobieta położnica zachowywać będzie wyżej wymienione zasady a potem gimnastykować się będzie systematycznie i intensywnie to już wkrótce pasy ciążowe oraz ubrania ciążowe będzie mogła odłożyć głęboko w głąb szafy albo też oddać i włożyć znów rozmiar sprzed ciąży.