Polski producent odzieży damskiej , męskiej czy dziecięcej musi zmagać się z licznymi przeciwnościami. To przyczynia się do zmniejszenia konkurencyjności krajowej odzieży na rodzimym rynku. Nie jest tajemnicą, że że produkty wyprodukowane w kraju, to niejednokrotnie towar lepszej jakości, niż ten wyprodukowany w Chinach.

kobieta w sukience

Autor: Antti Väyrynen
Źródło: http://www.flickr.com
Centralnym problemem są wysokie ceny dzianin oraz rosnące koszty produkcji. W Polsce także koszty zatrudnienia pracowników nierzadko zniechęcają producentów odzieży. Jeżeli jesteśmy niewielkim przedsiębiorstwem wtedy najczęściej korzystamy z usług podwykonawcy. Jest to częsta praktyka właścicieli małych firm, którzy pragną założyć własny biznes.

Najczęściej są to rzeczy sprzedawane na małą skalę. Idealnym systemem sprzedaży jest strona internetowa. Ilość produktów nie jest zbyt duża, a wybór projektów raczej niewielki. Bogaty asortyment oferowanych towarów jest oczywiście ważny, jednak są też bardziej znaczące aspekty komunikacji własnej marki.

sklep z ciuchami

Autor: Alper Çuğun
Źródło: http://www.flickr.com

Firma konfekcyjna, która chciałaby zwiększyć produkcję, powinna w pierwszej obniżyć koszty produkcji.Aby więcej produkować trzeba obniżyć ceny oferowanych ubrań.Nie od dziś wiadomo, że konsumenci naturalnie cenią sobie dobrą jakość, ale jeszcze bardziej preferują, które mają przystępne ceny.Musimy się z tym stwierdzeniem liczyć, jeśli pragniemy trafić do masowego odbiorcy.Jednak przeniesienie produkcji przykładowo do Chin, czy innego dalekiego kraju, gdzie wyzyskuje się pracowników nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem.

naturalnie mamy też możliwość obrania inne strategii. Produkując ubrania w Polsce komunikujemy do odbiorcy, dla którego liczy się jakość, przede wszystkim pochodzenie towaru. Takie osoby są gotowi zapłacić więcej za za rzecz zaprojektowaną w kraju. W powszechnym mniemaniu kupujących chińskie produkty są słabej jakości, a czasami nawet niebezpieczne w użyciu. Co chwile czyta się w mediach, że Chińczycy stosują szkodliwe dla zdrowia substancje.

Oprócz tego producent odzieży damskiej, wytwarzający swoje ubrania w kraju może w strategii komunikacyjnej marki uderzyć w ton patriotyczny. Hasło: kupując polskie produkty, wspierasz rodzimą gospodarkę jest zrozumiałe i ważne przez wielu konsumentów.