Chodząc po sklepach nie zdajemy sobie nawet sprawy z tego jak dużo ktoś musiał wykonać pracy, aby przekonać nas do kupienia konkretnych artykułów. I wcale nie chodzi tutaj o promocje oraz wyprzedaże, lecz o to w jaki sposób dane artykuły się prezentują i czy są atrakcyjne dla potencjalnego kupca. Najczęściej właśnie to początkowe wrażenie decyduje o tym, czy nabędziemy daną rzecz czy też nie. Pewnie bylibyśmy zaskoczeni tym, iż na wygląd rzeczy w sklepach w dużej mierze ma wpływ oświetlenie. Z tego powodu też sklepy przywiązują do tego sporą wagę. Jakie rzeczy w tym temacie są najważniejsze?

sklep

Autor: Mike Mozart
Źródło: http://www.flickr.com
Istotne znaczenie ma temperatura barwy światła. Ogromnie wpływa na nasze samopoczucie. W miejscu, w jakim oświetlenie ma cieplejszy odcień w większym stopniu się relaksujemy oraz jesteśmy w stanie bardziej wypocząć – dowiedź się więcej . Światło dzienne natomiast, jest idealne do pracy, gdyż pobudza do działań. Zimniejsze światło (zobacz kliknij i sprawdź) posiada właśnie tego rodzaju aktywizujące działanie. Istotne znaczenie ma barwa światła tym bardziej w branży spożywczej, w jakiej towary muszą prezentować się apetycznie oraz zdrowo. Dlatego oświetlenie sklepu spożywczego to nie jest proste zadanie. W drogich sklepach z żywnością zwraca się ogromną uwagę na odcień światła, używając innego światła do innych produktów.

Ruszaj do meritum oraz przeczytaj szczegóły na przedstawiany temat na odmiennych stronach – zapewne Cię wciągną kompletnie. Zobacz to koniecznie.

Barwa światła powinna podkreślić naturalną, zdrową barwę towaru. Z tego powodu na przykład sery twarde powinny mieć światło o odcieniu żółtym. Świeże mięso czy wędliny to odcień różowy, a dla nabiału dobre będzie światło białe. Niektóre tanie dyskonty nie przejmując się takimi zasadami, używając jednego, podobnego do dziennego oświetlania.

Istotną rzeczą jest to, aby pomieszczenie zostało dobrze doświetlone, to ważna zasada. Nie powinno to być rzecz jasna strasznie silne światło, lecz takie, które da możliwość osobom kupującym na ocenienie towaru. Nie powinno być pewnością miejsc zaciemnionych, czyli na przykład ciemnych kątów. Prezentuje się to zdecydowanie źle i nieprofesjonalnie – zerknij tutaj. Najczęściej w szczególności oświetlenie sklepu odzieżowego charakteryzuje się dość sporą ilością światła punktowego, wymierzonego na konkretne pułki i artykuły. Natomiast mimo to, nie może ono się zbytnio wyróżniać. Taki zabieg przecież służy zwróceniu uwagi kupującego na daną rzecz, ale niekoniecznie uwidacznianie przesadnie mankamentów towaru.